به این دلایل حتما باید در ویزیت های دوره ای بعد از عمل لاغری شرکت کنید!
ویزیت های دوره ای بعد از عمل لاغری

به این دلایل حتما باید در ویزیت های دوره ای بعد از عمل لاغری شرکت کنید!

تصور بسیاری از افراد این است که پس از انجام جراحی لاغری، دیگری نیازی معاینه و ویزیت توسط جراح لاغری نیست. در حالی که این تصور اشتباه است! چرا که پس از انجام جراحی نیاز به ویزیت های دوره ای بعد از عمل لاغری است. 

در صورت پشت گوش انداختن جلسات معاینه بعد از جراحی لاغری باید عواقب آن را که شامل بروز عوارض، بازگشت وزن و … را هم تحمل کنید! پس انتخاب با شماست! اگر نمی خواهید که از انجام عمل لاغری پشیمان شوید، حتما در این جلسات به صورت حضوری یا آنلاین شرکت کنید. 

در ویدیو زیر دکتر سعید شمس توضیحات جامع را درباره ویزیت های دوره ای بعد از عمل لاغری ارائه داده اند: 

بازه زمانی ویزیت های دوره ای بعد از عمل لاغری

بیماران پس از انجام انواع جراحی چاقی مانند عمل اسلیو معده، بای پس معده، مینی بای پس معده، ساسی بای پس معده و … می بایست حداقل به مدت 6 ماه تحت ویزیت ها و معاینات دوره ای قرار بگیرند.

 در هر جلسه از این معاینات روند بهبودی زخم ها،  میزان کاهش وزن بعد از عمل لاغری و … بررسی می شود. در ادامه درباره هر کدام از جلسات ویزیت های دوره ای بعد از عمل لاغری توضیحات کامل را داده ایم.

در بیمارستان

اولین جلسه ویزیت بعد از جراحی چاقی، بلافاصله پس از جراحی در بخش بیمارستان یا بخش مراقبت های ویژه انجام می شود. در این جلسه جراح لاغری به صورت مستقیم به معاینه بیمار خود می روند و علائم حیاتی، وضعیت مسیر گوارش و همچنین گزارش های پزشکی بیمار را تحت بررسی قرار می دهد. در صورتی که شرایط بیمار نرمال باشد، اجازه ترخیص از بیمارستان داده می شود. 

هفته اول پس از جراحی لاغری

مراجعه دوم بیمار، باید یک هفته پس از جراحی لاغری باشد. این جلسه یکی از جلسات مهم بعد از جراحی لاغری است. زیرا در این جلسه داروهای مصرفی بعد از جراحی عوض می شوند و درباره رژیم غذایی بعد از عمل لاغری توضیحات کامل ارائه می شود. 

یک ماه بعد از عمل لاغری

در صورتی که شرایط بیمار در ویزیت ثانویه طبیعی باشد، از وی درخواست می شود که پس از گذشت یک ماه جهت انجام ویزیت های عمل لاغری به مطب مراجعه کند. 

در این جلسه میزان کاهش وزن بعد از عمل لاغری چک می شود و اگر پزشک تشخیص دهد که میزان کاهش وزن در حد انتظار نیست، توصیه های لازم جهت کاهش وزن بهتر ارائه می شود.

همچنین در این جلسه از معاینات دوره ای بعد از عمل لاغری، ممکن است جراح به بیمار مصرف برخی مکمل ها و داروها را تجویز کند.

در ویدئو زیر می توانید توضیحات دکتر شمس را درباره داروها و مکمل های بعد از عمل لاغری بشنوید: 

سه ماه بعد از عمل لاغری

در این جلسه قبل از هر چیز روند کاهش وزن بررسی می شود. همچنین هر گونه تغییراتی که باید در رژیم غذایی اعمال شود را جراح به شما توضیح می دهد. 

همچنین در این جلسه برخی سونوگرافی ها و آزمایش های بعد از عمل لاغری تجویز می شود که طبق نتایج آنها جراح می تواند دوز داروهای شما را کم یا زیاد کند. 

6 ماه بعد از جراحی لاغری

در این جلسه هم ابتدا وزن بیمار بررسی می شود و تمام کارهایی که در سایر جلسات ویزیت های دوره ای بعد از عمل لاغری انجام می شود، مانند بررسی رژیم غذایی، انجام آزمایشات، بررسی داروهای مصرفی و … . 

از نظر اهمیت این جلسه هم از جلسات بسیار مهم بعد از جراحی لاغری اسلیو یا بای پس معده است. پس از این جلسه میزان اهمیت جلسات معمولا کمتر می شود. زیرا اصولا پس از گذشت 6 ماه از انجام جراحی لاغری، بدن به حالت طبیعی و نرمال برمی گردد و در اکثر مواقع نیازی به معاینه مجدد توسط جراح نیست. 

دلیل ویزیت های دوره ای بعد از جراحی لاغری چیست؟

اگر تا به اینجای این نوشتار دلیل اهمیت ویزیت های دوره ای بعد از عمل لاغری را متوجه نشده اید، ما در اینجا با جزئیات درباره دلیل اهمیت این موضوع صحبت کرده ایم:

  • ارزیابی روند پیشرفت: جراح شما در ویزیت های بعد از عمل لاغری، معاینات انجام شده و بررسی روند کاهش وزن، روند پیشرفت عمل شما را بررسی می کند. در صورتی که روند کاهش وزن قابل قبول نباشد اقدامات مناسب و تغییرات لازم در نوع و میزان دارو، نوع رژیم غذایی و به طور کلی سبک زندگی اعمال می شود.
  •  ارائه سبک زندگی سالم: با توجه به روند بهبودی و کاهش وزن شما، برنامه تغذیه و ورزش مختص شما ارائه می شود. 
  • تشخیص مشکلات احتمالی: در صورت شرکت به موقع در ویزیت های دوره ای بعد از عمل لاغری، طبق علائم مشاهده شده از بروز احتمالی مشکلات و عوارض بعد از جراحی جلوگیری می شود.
  •  پشتیبانی روانی: پس از انجام هر نوع جراحی، اعم از عمل لاغری تغییرات فیزیکی و روانی طبیعی است. شما در معاینات دوره ای می توانید درباره نگرانی ها و استرس هایی که دارید صحبت کنید تا پشتیبانی های لازم انجام شود.
  • بررسی سلامت عمومی: از آنجا که یکی از ارگان های داخلی بدن دستگاه گوارش است و طی جراحی چاقی این ارگان دستکاری می شود. بررسی سلامت عمومی پس از عمل لاغری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که طی جلسات معاینه این کار انجام می شود. 

نکات کلیدی برای معاینات دوره ای 

رعایت رژیم غذایی ارائه شده

یکی از موارد بسیار مهم برای موفقیت آمیز بودن جلسات ویزیت دوره ای، رعایت رژیم غذایی اسلیو یا بای پس معده توسط جراح و متخصص تغذیه است.

در ویدئو زیر دکتر سعید شمس درباره دلیل اهمیت رعایت رژیم غذایی بعد از عمل لاغری توضیح داده اند:

از جمله توصیه هایی که در رژیم غذایی بعد از عمل لاغری به بیماران می شود این است که در طول روز به میزان کافی آب بنوشید و در کنار آن منابع پروتئینی، فیبر و غذاهای کم چرب را استفاده کنید. 

ورزش کردن

یکی از عوامل بسیار مهم در بهبودی سریع پس از جراحی لاغری، داشتن تحرک و ورزش کردن است. در ویزیت های دوره ای بعد از عمل لاغری جراح ورزش های مناسب بعد از عمل لاغری را معرفی می کند.

دکتر سعید شمس در ویدیو زیر درباره ورزش های بعد از عمل چاقی توضیحات کامل را ارائه داده اند:

مراجعه به مطب در تاریخ تعیین شده

تنها انتخاب یک جراح لاغری متبحر تضمین کننده موفقیت جراحی شما نیست. بلکه در صورت عدم رعایت مراقبت های بعد از عمل لاغری و حاضر نشدن در تاریخ های مشخص شده در مطب جراح ممکن است عوارضی گریبان گیر شما شود. 

بنابراین اگر می خواهید که به نسبت سختی که برای جراحی کشیده اید و مبلغی که بابت هزینه عمل اسلیو یا بای پس پرداخته اید، بهترین نتایج را دریافت کنید. حتما به ویزیت های بعد از عمل لاغری توجه داشته باشید و در تاریخ معین شده، تحت هر شرایطی در مطب جراح خود حضور داشته باشید. 

تمام سوالاتتان را از جراح بپرسید

نیازی به رودربایستی یا تعارف بعد از انجام جراحی چاقی نیست. در اتاق پزشک کاملا راحت باشید و هر گونه سوالی یا نگرانی بابت جراحی خود دارید حتما با پزشک خود در میان بگذارید. 

 انجام آزمایش های بعد از عمل لاغری

به هیچ عنوان در انجام آزمایش های بعد از عمل لاغری کوتاهی نکنید و تمامی آزمایشاتی که پزشک از شما خواسته است را انجام دهید. چرا که این آزمایشات هستند که در صورت بروز مشکل در ارگان های داخلی بدن و همچنین روند بهبودی شما بعد از جراحی را مشخص می کنند. 

هر گونه علائم غیرعادی را به پزشکتان گزارش دهید

در صورت بروز عوارض عمل لاغری یا بروز هر گونه علائم غیرعادی سریعا با پزشک خود تماس بگیرید. در صورت خود درمانی یا پشت گوش گذاشتن علائم ممکن است عواقب خطرناکی گریبان گیر شما شود و منجر به پشیمانی بعد از عمل اسلیو، بای پس و … شود. 

بیشتر بخوانید: عوارض اسلیو معده چیست؟

آیا تمامی ویزیت های عمل لاغری به صورت حضوری انجام می شود؟

سوال اکثر بیمارانی که از شهرها یا کشورهای دیگر برای انجام جراحی لاغری به تهران یا سایر شهرها و کشورها مسافرت می کنند این است که “آیا تمامی ویزیت های عمل لاغری به صورت حضوری انجام می شود؟”

در جواب این سوال باید بگوییم که خیر. امروزه بسیاری از جراحان لاغری مانند دکتر سعید شمس امکان ویزیت آنلاین را برای بیماران خود مهیا کرده اند. 

در این جلسات همانند ویزیت های حضوری درباره شرح حال شما سوال می شود، سپس در صورت لزوم داروها و آزمایشات لازم تجویز می شود و شما می توانید به آزمایشگاه ها و داروخانه های محل زندگی خود مراجعه کنید. سپس جواب آزمایشات خود را به صورت آنلاین به پزشک خود ارسال می کنید و پس از بررسی جواب آزمایشات، درباره اقدامات لازم به شما مشاوره کامل ارائه می شود. 

کلام آخر

ویزیت های دوره ای بعد از عمل لاغری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به وضوح می توان تفاوت نتایج عمل را بین افرادی که در معاینات بعد از جراحی لاغری حضور پیدا نکرده اند با کسانی که به طور مرتب در این جلسات حضور داشته اند، متوجه شد. 

ویزیت های دوره ای بعد از عمل لاغری، مسیر لاغری شما را آسان تر و سریع تر می کند. بنابراین اگر تصمیم به جراحی چاقی دارید، حتما باید به این موضوع توجه داشته باشید. 

در جلسات معاینه تیم جراحی و تیم پشتیبانی پس از جراحی درباره تمامی نکات مراقبتی مانند رژیم غذایی، ورزش، سبک زندگی و … توضیحات کامل را ارائه می دهند. 

سوالات متداول

اگر در ویزیت های دوره ای بعد از عمل لاغری، مشکلی وجود داشته باشد، چه باید کرد؟

در صورت تشخیص به موقع این مشکلات می توان با اقدامات ساده مانند تجویز دارو، تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی این مشکل را برطرف کرد، اما در صورتی که این مشکل دیر تشخیص داده شود ممکن است نیاز به جراحی مجدد وجود داشته باشد.

آیا چکاپ های دوره ای بعد از جراحی در میزان کاهش وزن موثر هستند؟

بله، در طی این چکاپ ها جراح توصیه های لازم را در مورد رژیم غذایی، ورزش، تغییر داروها برای تسریع روند کاهش وزن ارائه می دهد.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد امتیازات 0

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

دریافت مشاوره تلفنی و متنی رایگان
برای دریافت مشاوره تلفنی، متنی یا رزرو آنلاین نوبت با ما در ارتباط باشید
دیدگاهتان را بنویسید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.

مشاوره رایگان 09331017878