دِرن در عمل اسلیو معده

فهرست مطالب

یکی از دغدغه های اصلی بیماران کاندید جراحی لاغری راجع به دِرن ها بعد از عمل جراحی چاقی می باشد. درن(Drain) یا همان لوله های که داخل شکم گذاشته می شود بیشتر حالت سلیقه ای دارد.

ممکن است خیلی از پزشکان جراح لاغری این لوله ها را داخل شکم نگذارند.  اما دکتر سعید شمس از دِرن همیشه استفاده می کنند.

بیشتر هم بخاطر این هستش که بعد از عمل مطمئن شود که محل عمل شما دچار آسیب یا نشتی یا خونریزی نشده باشد. در این مقاله ما برای شما درمورد اینکه چه مدتی دِرن در عمل اسلیو و بای پس معده بعد از عمل جراحی باقی می ماند توضیح خواهیم داد.

دِرن چیست؟‌

دِرن وسیله‌ای لوله ای شکل جهت تخلیه ترشحات داخل شکم است که بعد از انجام جراحی لاغری داخل شکم کار گذاشته می شود.

دِرن مانند دستگاه ساکشن عمل می کند. برای درک بهتر دِرن یا لوله های داخل شکم، اینکه به چه علتی کار گذاشته می شود، پیشنهاد می کنم ویدئو زیر را از زبان دکتر سعید شمس تا انتها ببیند.

درن در عمل اسلیو معده چند روز باقی می ماند؟

معمولاً ما بعد از عمل اسلیو معده اگر مشکل خاصی نباشد مثل خونریزی غیرطبیعی یا ترشحات غیرطبیعی نداشته باشند، فردای بعد از عمل جراحی اسلیو معده، بعد از ویزیت شدن توسط دکتر سعید شمس، درن از داخل شکم بیمار خارج می شود.

دِرن در عمل اسلیو یک روز باقی می ماند و آن هم جهت اطمینان از عوارض بعد از جراحی می باشد. احتمال نشتی معده، خونریزی بعد از جراحی اسلیو می تواند خطرناک باشد. یکی از علت های مرگ بر اثر عمل اسلیو همین موارد ذکر شده می باشد.

درن در عمل بای پس معده چند روز باقی می ماند؟

در عمل بای پس معده درن 2 الی 3 روز درن داخل شکم نگه داشته می شود. درن برای افرادی که عمل بای پس معده انجام داده­ اند به ندرت 1 روز بعد از عمل، در صورتی که عمل دچار مشکل خاصی نباشد خارج می شود.

فیلم در آوردن درن بعد از جراحی چاقی

در ویدئو زیر می توانید نحوه در آوردن درن بعد از جراحی را مشاهده نمایید. بیمار بعد از عمل با مراجعه به مطب درن شکم بیرون کشیده می شود.

چرا درن بعد از عمل جراحی چاقی داخل شکم گذاشته می شود؟

درن یا لوله های داخل شکمی فقط برای این هستش که ما از اوضاع داخل شکم خبر داشته باشیم. مانند خونریزی­ ها، نشتی معده و عوارض بعد از جراحی چاقی هست.

عوارض درن بعد از عمل چاقی

از عوارض شایع درن ها در صورتی که بیش از زمان استاندارد در داخل شکم بماند خود می تواند منجر به عفونت در بیمار و عوارض ناشی از عفونت ها شود.

درن‌هاى بزرگ و سخت ممکن است احشاء يا عروق مجاور را سوراخ کرده باعث ايجاد فيستول يا خونريزى گردند. از آنجائى که درن‌ها سبب نشت از محل آناستوموز و تشکيل فيستول مى‌شوند، نبايد آنها را در تماس با آناستوموزهاى روده قرار داد.

کشیدن درن درد دارد؟

کشیدن در درد ندارد و بدون هیچگونه دردی یک روز بعد از عمل توسط دکتر شمس از داخل شکم بیرون کشیده می شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سهیل
سهیل
2 سال قبل

من قراره عمل اسلیو معده کنم و برام یه سوالی هست که سوند میزنن بهمون و این درن چیه که میگن بعد عمل اسلیو هست؟

برندینگ پزشکی پیراطب
برندینگ پزشکی پیراطب
2 سال قبل
پاسخ به  سهیل

سوند را باید از جراح خود بپرسید اما درن لوله داخل شکم است جهت تخلیه ترشحات شکمی.

نیکی
نیکی
2 سال قبل

سلام ببخشید من 15 سالمه و سندروم متابولیک دارم، همون مقاومت به انسولین، دکترم گفته تنها راه درمان عمل اسلیو هست، توی سن من خطری نداره؟

برندینگ پزشکی پیراطب
برندینگ پزشکی پیراطب
2 سال قبل
پاسخ به  نیکی

نیکی عزیز
ممنون از اینکه وقت گذاشتین و سوالتون رو مطرح کردین
عمل جراحی چاقی یا عمل معده مانند اسلیو معده، بای پس معده و مینی بای پس معده با توجه به نوع خوردو خوراک فرد و آزمایشات قبل عمل، از سن ۱۴ سال به بالا امکان پذیر است .
تیم ما در خدمت شما می باشد.

ترانه
ترانه
2 سال قبل

سلام. ببخشید من می خوام عمل اسلیو کنم. اینکه میگن میشه به جای درن از Fibrin glue استفاده کرد، درسته؟ مکانیزم این چسب رو اگر ممکنه توضیح بفرمایید.

برندینگ پزشکی پیراطب
برندینگ پزشکی پیراطب
2 سال قبل
پاسخ به  ترانه

سلام
چسب فیبرین مخصوص خونریزی است و جایگزین درن نیست.

ویدا
ویدا
8 ماه قبل
پاسخ به  ترانه

من 6سال هست عمل امگاه انجام دادم مدتی هست که جای درن درد می‌کنه و ی ک جوش بزرگ چرکی روی شکمم زده لطفا بگید که مشکل از کجاست

برندینگ پزشکی پیراطب
برندینگ پزشکی پیراطب
8 ماه قبل
پاسخ به  ویدا

باید توسط پزشک خودتان ویزیت شوید.
احتمال عفونت وجود دارد.

بهمن مصطفایی
بهمن مصطفایی
2 سال قبل

سلام ببخشید من معده خودم رو عمل کردم سوراخ شده بود الان درن گذاشته دکتور ده روز است قرار است یه هفته دیکه هم بمونه ضرر نیست که ممنون میشم بابت پاسخ سوالم

برندینگ پزشکی پیراطب
برندینگ پزشکی پیراطب
2 سال قبل

جراحی اورژانسی فقط توسط پزشک معالج قابل بررسی و درمان است چون اطلاعی از نوع عمل و درمان شما نداریم

فرزانه
فرزانه
10 ماه قبل

نگرانم و آشوبم

سوران
سوران
8 ماه قبل

سلام بزرگوار یکی از اقواممون دیروز عمل بای پس انجام داده بود متاسفانه نشتی دادن عفونت کرد بعد دو روز خونه بعدش دو کما و بعدش ایست قلبی دادن فوت کردن زیر نظر دکتر محمدی توی شهر سنندج یه دختر ۲۴ ساله رو به کام مرگ بردن دختری که ۹ ماه از عروسیش گذشته بود
میشه راهنمایی پزشکی کنید ببینیم آیا چند درصد یک نشتی میتونه خطای پزشکی باشه

برندینگ پزشکی پیراطب
برندینگ پزشکی پیراطب
8 ماه قبل
پاسخ به  سوران

میزان نشتی در عمل های جراحی چاقی کمتر از یک درصد است و باید بقیه بیمارانی که عمل می‌شوند و مشکلی ندارند و به سلامت می رسند را هم در نظر بگیرید.
در بعضی مواقع اقدام به موقع بسیار مهم است.
نشتی معده به ندرت اتفاق می افتد، در هر 1000 بیمار ممکن است برای 4 نفر نشتی اتفاق بی افتد. لذا اگر درمان سریع انجام بشود هیچگونه اتفاقی نخواد افتاد.

فاطمه
فاطمه
8 ماه قبل
پاسخ به  سوران

با سلام ببخشید منم میخوام این عمل رو در سنندج انجام بدم میسه بفرمایید کدام دکتر این عمل فامیل شما رو انجام دادند منظورتون دکتر عطاالله محمدی هستش

فریبا رشیدی
فریبا رشیدی
8 ماه قبل

سلام همسر من ۲۱ روز هست اسلیو معده انجام داده هنوز درن هست بهش با اینکه ترشح نداره دکترش هم اصلا در دسترس نیست ضعف شدید بدنی داره و افت فشار . ۸ روز بعد عمل به علت نشتی دوباره بستری شده . برای کسی که ۲۱ روز از عملش میگذره چکار میشه کرد که توان بدنیش برگرده؟ امکانش هست حضوری خدمت شما برسیم؟

برندینگ پزشکی پیراطب
برندینگ پزشکی پیراطب
8 ماه قبل
پاسخ به  فریبا رشیدی

برای دریافت نوبت ویزیت لطفا با شماره مطب 09381443917 تماس بگیرید.

تماس با ما
ارتباط از طریق واتساپ
اینستاگرام دکتر سعید شمس