چرا و چطور امید به زندگی و طول عمر بعد از عمل اسلیو بیشتر می شود؟
طول عمر بعد از عمل اسلیو

چرا و چطور امید به زندگی و طول عمر بعد از عمل اسلیو بیشتر می شود؟

جراحی اسلیو یکی از جدیدترین و پرطرفدارترین روش های جراحی لاغری است که بر روی افرادی که دچار چاقی مرضی هستند با هدف کاهش وزن انجام می شود. البته این عمل جراحی علاوه بر اینکه باعث کاهش وزن چشمگیر می شود، تأثیرات بسیار زیادی در ارتقای سلامتی و افزایش طول عمر بعد از عمل اسلیو دارد.

در اینجا ما قصد داریم به بررسی جامع چگونگی افزایش طول عمر بعد از جراحی اسلیو بپردازیم. اگر قصد انجام این نوع جراحی لاغری را دارید و می خواهید بدانید که زندگی بعد از عمل اسلیو چگونه خواهد بود این نوشتار را از دست ندهید.

تأثیر جراحی اسلیو بر طول عمر افراد

طبق تحقیقات انجام شده طول عمر بعد از عمل اسلیو افزایش پیدا می کند و این موضوع ثابت شده است. چرا که از جمله مزایای عمل اسلیو به غیر از کاهش وزن تأثیر مثبتی است که بر بهبود بیماری های مرتبط با چاقی دارد.

در واقع با عمل اسلیو در کنار کاهش وزن بسیاری از بیماری های مزمن مانند دیابت نوع دو، بیماری قلبی و عروقی، انواع سکته، برخی سرطان ها، فشار خون بالا، کلسترول بالا و… درمان پیدا می کند که همین موضوع تأثیر مستقیم بر کاهش خطر مرگ و میر و افزایش امید به زندگی افراد دارد.

افزایش طول عمر

بررسی مهم ترین دلایل افزایش طول عمر بعد از جراحی اسلیو

تا به اینجا متوجه شدید که طول عمر بعد از عمل اسلیو افزایش پیدا می کند، اما ما در این بخش قصد داریم به طور مفصل درباره اینکه چگونه اسلیو باعث افزایش طول عمر افراد می شود بپردازیم:

کاهش وزن چشمگیر

همان طور که می دانید چاقی به عنوان ام الامراض (مادر تمام مریضی ها) شناخته می شود که با انجام اسلیو این مشکل شما برطرف می شود.

در واقع یکی از کلیدی ترین عوامل تاثیرگذار بر افزایش طول عمر بعد از عمل اسلیو، کاهش وزن چشمگیر در مدت زمان کوتاه است.

 میزان کاهش وزن بعد از عمل اسلیو در طول سال اول (به شرط پایبندی به توصیه های مراقبتی جراح) حدود 50 الی 70 درصد است که این کاهش وزن در اکثر مواقع طولانی مدت می باشد.

کاهش وزن رضایت بخش

درمان بیماری های مزمن

یکی دیگر از دلایل افزایش طول عمر بعد از برداشتن معده (اسلیو) درمان بیماری مزمن مرتبط با چاقی است. از جمله این بیماری ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دیابت نوع دو

طبق تجربیات کسانی که عمل اسلیو انجام داده اند، زندگی بعد از عمل اسلیو آنها یک زندگی بدون بیماری های خطرناک مثل دیابت بوده است که این موضوع تأثیر مستقیم بر افزایش امید به زندگی بعد از عمل اسلیو دارد.

 بسیاری از افراد چاقی که قبل از جراحی درگیر بیماری دیابت نوع دو بوده اند، پس از این جراحی شاهد بهبودی قابل توجهی در سطح قند خون و درمان بیماری خود بوده اند.

همان طور که می دانید یکی از دلایل اصلی کاهش طول عمر افراد جوامع مختلف، بیماری دیابت است که طبق مطالعه انجام شده در سال 2020 بیماران اسلیوی، حدود 80 درصد کاهش ریسک ابتلا به دیابت نوع دو را تجربه کرده اند. به همین دلیل است که در اکثر مواقع وقتی صحبت از جراحی دیابت می شود منظور همان جراحی لاغری است.

دیابت نوع دو

بیماری های قلبی و عروقی

کاهش وزن بعد از اسلیو معده تأثیر بسزایی در بهبود فشار خون، کاهش کلسترول و کاهش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی دارد.

از آنجا که سلامت قلب و عروق در سلامت کل بدن تأثیرگذار است در صورت بهبود بیماری های مرتبط با آنها نیز باعث افزایش طول عمر و افزایش کیفیت زندگی بعد از عمل اسلیو می شود.

چاقی و بیماری قلبی

فشار خون بالا

معمولاً اکثر افراد چاق از بالا بودن فشار خون رنج می برند که پس از عمل لاغری، کاهش فشار خون حاصل می شود. از آنجا که فشار خون بالا رابطه مستقیم با بیماری های قلبی و سکته دارد، ریسک این بیماری ها نیز کاهش پیدا می کند.

با این تفاسیر می توان به جرئت گفت که افزایش طول عمر بعد از جراحی اسلیو به دلیل بهبود سطح فشار خون صددرصدی است.

اندازه گیری فشار خون

آپنه انسدادی خواب

یکی از مشکلات شایع در بین افراد چاق، آپنه خواب است که با عمل اسلیو می توان بهبود یا حتی رفع کامل این مشکل را تجربه کرد که تأثیر مثبتی بر افزایش کیفیت زندگی و سلامت افراد دارد.

تأثیرات روحی و روانی عمل اسلیو معده بر افزایش طول عمر

علاوه بر موارد گفته شده امید به زندگی بعد از عمل اسلیو با بهبود مشکلات روحی و روانی نیز افزایش پیدا می کند. از جمله تأثیرات روحی و روانی عمل اسلیو معده بر افزایش عمر عبارتند از:

  • بالا رفتن اعتماد به نفس: کاهش وزن بعد از عمل اسلیو باعث افزایش اعتماد به نفس افراد می شود که نتیجه آن بهبود کیفیت زندگی زناشویی، اجتماعی و حرفه ای افراد می شود.
  • کاهش استرس و افسردگی: از آنجا که زمینه ساز بسیاری از بیماری ها و حتی کاهش طول عمر استرس است. طبق تحقیقات انجام شده بیماران پس از عمل لاغری، اضطراب و استرس کمتری را تجربه می کنند که این پیشرفت ها می توانند باعث افزایش کیفیت زندگی بعد از عمل اسلیو و طول عمر افراد شود.

خطرات اسلیو معده را هم دست کم نگیرید!

تا به اینجا درباره تأثیرات مثبت این نوع عمل لاغری صحبت کردیم. اما عوارض عمل اسلیو را هم نباید دست کم گرفت؛ چرا که این عوارض می توانند باعث کاهش کیفیت زندگی و طول عمر بعد از عمل اسلیو شوند.

عمل اسلیو نیز مانند هر نوع جراحی دیگری ممکن است همراه با عوارض باشد. خطراتی مثل نشت محتویات معده، عفونت، مشکلات گوارشی، خونریزی، آمبولی و حتی مرگ بعد از عمل اسلیو شما را تهدید می کند.

توجه: در صورت انتخاب جراح اسلیو متخصص و متبحر و همچنین رعایت مراقبت های بعد از عمل، احتمال بروز این عوارض به صفر درصد می رسد و تنها از مزایای این جراحی بهره مند می شوید.

کلام آخر

یکی از بهترین و رایج ترین روش های جراحی لاغری، عمل اسلیو است که علاوه بر کاهش وزن در مدت زمان کوتاه تأثیرات مثبتی بر بهبود کیفیت زندگی و افزایش طول عمر افراد دارد.

کاهش وزن قابل توجه، بهبود بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع دو، فشار خون بالا، کلسترول بالا، بیماری های قلبی و… کاهش علائم اضطراب و افسردگی باعث بهبود کیفیت زندگی و افزایش طول عمر بعد از جراحی اسلیو می شود.

با این حال در صورتی می توانید از مزایای این نوع عمل لاغری بهره مند شوید که قبل از هر چیز به دنبال یک جراح لاغری متبحر باشید و پس از جراحی نیز به مراقبت های بعد از عمل اسلیو که شامل تغذیه سالم، پیگیری های پزشکی مداوم، مصرف داروهای تجویزی و همچنین ورزش کردن است پایبند باشید.

اگر شما هم از چاقی مفرط و بیماری های ناشی از اضافه وزن رنج می برید می توانید با مراجعه به مطب دکتر سعید شمس فوق تخصص جراحی لاغری و لاپاراسکوپی و یا دریافت مشاوره رایگان از ایشان قدمی بر کاهش وزن، افزایش کیفیت زندگی و افزایش طول عمر خود بردارید.

سؤالات متداول

آیا طول عمر بعد از عمل اسلیو افزایش پیدا می کند؟

بله در صورتی که فرد کاندیدای مناسبی برای عمل اسلیو باشد، این جراحی توسط جراح متخصص انجام شود و فرد به مراقبت های بعد از عمل پایبند باشید، بدون شک امید به زندگی بعد از عمل اسلیو و طول عمر نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

دلیل افزایش طول عمر بعد از جراحی اسلیو چیست؟

کاهش وزن قابل توجه، بهبود بیماری هایی همچون دیابت نوع دو، بیماری های قلبی و عروقی، انواع سکته قلبی و مغزی، کلسترول بالا و فشار خون بالا که همگی باعث بهبود سلامتی و در نهایت افزایش طول عمر افراد می شوند.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد امتیازات 0

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

دریافت مشاوره تلفنی و متنی رایگان
برای دریافت مشاوره تلفنی، متنی یا رزرو آنلاین نوبت با ما در ارتباط باشید
دیدگاهتان را بنویسید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.

مشاوره رایگان 09331017878