اسلیو معده یا پیکرتراشی

فهرست مطالب

اگر با وزن بالا دست و پنجه نرم می کنید یا از میزان چربی بدن خود راضی نیستید، ممکن است به دنبال راه هایی برای تغییر آن باشید. رژیم و ورزش می تواند به شما در رسیدن به اهداف کمک کنند.

اما اگر در طول این راه شکست بخورید یا نتایج سریعتر و موثرتری بخواهید، چه می کنید؟

به لطف پیشرفت های پزشکی، گزینه های دیگری برای داشتن اندامی سالم و لاغر که آرزوی آن را دارید، پیش روی شما است.

دو مورد از محبوب ترین گزینه ها؛ جراحی لاغری و لیپوساکشن است.

متوقف کردن چرخه چاقی می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های تهدید کننده زندگی، مانند بیماری های قلبی و کلسترول بالا را کاهش دهد.

با این حال، انتخاب بهترین درمان لاغری برای بدن می تواند گیج کننده و ترسناک باشد. دکتر سعید شمس در این مقاله به شما کمک می کند تا برای مدیریت وزن خود و تصمیم برای انتخاب بین عمل لاغری و عمل لیپوساکش به تفاوت جراحی لاغری با لیپوساکشن بپردازد.

پیشنهاد می کنم برای ارتباط بیشتر و دیدن مصاحبه های دکتر شمس به صفحه اینستاگرام ما سر بزنید.

لاغری سریع با انجام عمل جراحی لاغری و یا لیپوساکشن

بر اساس گزارش سال 2016 مرکز ملی آمار بهداشت آمریکا، تقریباً 71 درصد از جمعیت این کشور دارای اضافه وزن یا چاقی مرتبط با سوء مصرف مواد غذایی یا مصرف گرایی هستند.

در حال حاضرکه چاقی با بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 ارتباط مستقیمی دارد و از کشنده ترین بیماری ها در سراسر جهان نیز محسوب می شود.

پیشگیری و درمان چاقی به یکی از فوری ترین موضوعات بهداشت عمومی در زمان ما تبدیل شده است.

خوب است بدانید؛ کاهش وزن در حد 5٪ می تواند کیفیت زندگی را به طور قابل توجهی بهبود بخشد. با این حال، کاهش وزن آسان نیست و بسیاری از افراد چاق تصمیم به لاغری سریع با انجام عمل جراحی لاغری و یا لیپوساکشن می گیرند.

اما تفاوت جراحی لاغری با لیپوساکشن چیست؟

تفاوت و تشابه جراحی لاغری با لیپوساکشن

جراحی لاغری و لیپوساکشن هر دو جراحی هایی هستند که در آن ها تمرکز اصلی، خلاص شدن از وزن اضافی بدن است. با این حال، باید بدانید که هر یک از آن ها با توجه به پروسه و مراحل، تفاوت بسیاری نسبت به یکدیگر دارند.

لیپوساکشن که به لیپوپلاستی و کانتورینگ بدن نیز معروف است؛ نوعی جراحی زیبایی است. این راه برای بیمارانی که علاقه مند به کاهش رسوبات چربی بدن هستند، در نظر گرفته شده است و افراد می توانند در نواحی شکم یا تنه، ران ها، باسن، بازوها ،گردن و زیر چانه این عمل را انجام دهند.

اما لیپوساکشن دقیقاً چیست؟

 در طی لیپوساکشن، رسوبات چربی توسط جراح پلاستیک با استفاده از ابزاری مانند وکیوم یا پروب سونوگرافی از بین می رود. سازمان غذا و دارو، لیپوساکشن را به عنوان “یک روش شکل دادن به بدن که برای کاهش وزن پزشکی توصیه نمی شود” توصیف می کند.

به طور معمول، بیمارانی که همچنان با اضافه وزن خود دست و پنجه نرم می کنند  از لیپوساکشن دائمی بهره مند نمی شوند زیرا عوامل موثر در افزایش وزن پس از عمل، مانندگذشته، قوی باقی می مانند.

هرچند نتایج لیپوساکشن بلافاصله پس از جراحی قابل مشاهده است؛ زیرا چربی کمتری در ناحیه بدن دیده می شود و افراد سریع تر لاغر می شوند،

اما این روش فقط برای هدف مجسمه سازی بدن (تغییر شکل بدن) انجام می شود. افرادی که تحت لیپوساکشن قرار می گیرند نباید انتظار کاهش وزن زیادی داشته باشند؛ چرا که در این روش فقط 25% چربی ها از بین می روند و حجم معده افراد کوچکتر نمی شود!

پس از گذشت چندماه، در صورتی که افراد رژیم درست نداشته و فعالیت بدنی خود را دنبال نکنند؛ تجمع چربی دوباره آغاز می شود و بدن به شکل اولیه خود کشیده می شود.

در واقع باید بدانید که شما با لیپوساکشن نمی توانید چاقی را به طور کل از بین ببرید!

جراحی لاغری چیست؟

در مقابل، جراحی لاغری یک درمان پزشکی برای چاقی است. انواع مختلفی از جراحی لاغری وجود دارد، اما همه آنها در یک چیز مشترک هستند: آنها با محدود کردن ظرفیت معده یا استخراج قسمت بزرگی از آن، اندازه معده را کاهش می دهند.

هدف اصلی جراحی چاقی ایجاد زیبایی موقتی نیست، بلکه با تداخل در فرایندهایی که باعث چاقی می شوند، می تواند به طور قابل توجهی احتمال مشکلات مربوط به وزن را کاهش دهد.

جراحی لاغری، جراحی است که در بعضی موارد حجم معده را کاهش داده و یا سیستم گوارش را تغییر می دهد. به این صورت شما کالری کمتری دریافت خواهید کرد و هورمون های گرسنگی در بدن شما نیز کاهش خواهد یافت.

جراحی لاغری در درجه اول به عنوان ابزاری برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد؛ هرچند که ممکن است نتایج آن مانند لیپوساکشن در همان روزهای پس از عمل، ظاهر نشود.

برای آشنایی با 3 عمل لاغری برتر، بهتر است مقالات زیر را دنبال کنید:

  1. بای پس معده
  2. اسلیو معده
  3. مینی بای پس معده

لیپوساکشن بهتر است یا عمل لاغری؟

اگر از شکل ظاهری یا فرم بدن خود ناراضی هستید، انواع مختلفی از روش های درمانی لاغری وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

با این حال، قبل از تصمیم گیری در مورد هر نوع روش زیبایی، مراجعه به کلینیک هایی مانند مطب دکتر شمس برای مشاوره دقیق و راهنمایی جامع می تواند به شما کمک کند تا از  روش لاغری مناسب خودتان، نهایت استفاده را ببرید.

برای اینکه به صورت اجمالی بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که لیپوساکشن بهتر است یا عمل لاغری؛ لازم است شما را با مزایای هریک آشنا سازیم، تا خودتان بهترین تصمیم را بگیرید.

مزایای عمل لیپوساکشن

  1. لیپوساکشن برای افرادی در نظر گرفته می شود که ممکن است کمی اضافه وزن داشته باشند یا در قسمت های مختلف بدن خود رسوبات چربی جمع کرده باشند. بیشتر لیپوساکشن ها در بیمارانی که شاخص توده بدنی (BMI) آنها زیر 29 است، انجام می شود.
  2. نامزدهای لیپوساکشن باید از خاصیت ارتجاعی پوست خوبی برخوردار باشند. آنها همچنین باید بسیار سالم، دارای سیستم ایمنی قوی و بدون شرایط دیابت و یا هر مشکل گردش خون دیگری باشند.
  3. لیپوساکشن جراحی زیبایی است که از طریق آن، چربی از قسمت های مختلف بدن برداشته می شود. در نظر داشته باشید بعد از جدا شدن چربی بیش از حد بدن، لاغری موقت ایجاد می شود و نتیجه را پس از عمل خواهید دید.
  4. این عمل مناسب برای افرادی است که نزدیک به وزن هدف خود هستند، اما می خواهند نقاط موضعی چربی بر روی باسن ، شکم یا ران ها را کاهش دهند.

مزایای جراحی لاغری

  1. جراحی های لاغری روش درمانی مناسبی برای چاقی است. بدین ترتیب، یک نامزد جراحی لاغری با بی ام آی بالاتر از35 می تواند باشد.
  2. توجه داشته باشید اگر فرد دارای اضافه وزن، از شرایطی مانند دیابت نوع 2، بیماری کبد چرب، فشار خون یا بیماری قلبی رنج ببرد؛ می تواند عمل لاغری ( بای پس معده یا اسلیو) را انجام دهند.
  3. جراحی لاغری باعث می شود که بدن فرد به تدریج از تمام چربی های ذخیره شده بدن استفاده کند و در نتیجه باعث کاهش تدریجی و کنترل شده زیادی از نظر فیزیولوژیکی می شود.
  4. جراحی چاقی همچنین به کاهش بسیاری از بیماری های مرتبط با وزن موثر مانند دیابت نوع 2 ، فشار خون بالا، کلسترول بالا، آرتروز مفصل، آپنه خواب و چندین نوع سرطان می شود.
  5. نتیجه زیبایی آن در طی چند ماه پس از عمل مشاهده می شود اما آثار طولانی مدتی نسبت به لیپوساکشن دارد.
  6. هر دو روش ایمن در نظر گرفته می شود، با این حال، همه روش ها درجه کمی خطر دارند. با پزشک خود صحبت کنید تا بهترین گزینه را برای شما تعیین کند.

سخن آخر

اگر می خواهید لاغر شوید، اما رژیم و ورزش به تنهایی پاسخگوی اهداف شما نیستند؛ شاید به فکر جراحی کاهش وزن یا حتی روش های کانتور بدن مانند لیپوساکشن افتاده باشید تا به شما در به دست آوردن نتیجه کمک کنند.

بنابراین امکان دارد شما در درک تفاوت بین جراحی کاهش وزن و کانتورینگ بدن به مشکل خورده باشید؛ زیرا که این روش ها ممکن است، باعث شوند تا بسیاری از بیماران به اشتباه باور کنند که کانتورینگ بدن و جراحی کاهش وزن یکی هستند.

روش های کاهش وزن ، مانند بای پس و اسلیو معده با کوچک شدن فیزیکی اندازه معده، میزان کالری دریافتی بیمار را محدود می کند. بنابراین افرادی که دچار مشکل در کنترل چیزهایی که می خورند، هستند؛ می توانند به کمک این روش به طور قابل توجهی سبک غذا خوردن خود را تغییر بدهند.

 در مقابل، جراحی کانتورینگ بدن تاثیری در اشتها، هضم غذا و سوخت و ساز بدن ندارد و منجر به کاهش وزن، بیش از میزان بافت های برداشته شده در طی این روش نخواهد شد.

هدف اصلی کانتورینگ بدن، دستیابی به ظاهری دلپذیرتراست؛ نه اصلاح یا بهبود سلامت جسمی.

در حالیکه جراحی کاهش وزن عملی پزشکی است و هدف اصلی آن سلامت است! جراحی لاغری نمی تواند پوست اضافی را از بین ببرد یا فرم بدن را بهبود بخشد، اما کانتورینگ بدن این کار را می کند.

نکته آخر و مهمی که خوب است بدانید؛ بسیاری از بیماران در پی جراحی کاهش وزن چاقی به دلیل کاهش سریع وزن، دچار افتادگی پوست می شوند. بنابراین برای کشیدن پوست اضافی و دستیابی به فرم دلپذیر از نظر زیبایی، کانتور بدن پیشنهاد می شود. کانتورینگ بدن گزینه ای است که به بیماران کمک می کند بعد از رسیدن به وزن سالم، فرم خود را بهبود بخشند.

دکتر سعید شمس بهترین جراح بای پس معده و فوق تخصص جراحی چاقی و لاپارسکوپیک می باشد. برای انجام عمل لاغری اگر تا کنون تصمیم نگرفته اید پیشنهاد می کنم با ما تماس بگیرید و یک تجربه خوب از عمل لاغری خود داشته باشید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما
ارتباط از طریق واتساپ
اینستاگرام دکتر سعید شمس